Dlhodobo najväčší výrobca automobilov na svete čelí veľkým tlakom v oblasti elektromobility. Len nedávno však predstavila Toyota plán, ako sa prispôsobí novým trendom s cieľom udržať si svoju pozíciu. Toyota sľubuje investície do vývoja a výroby batériových elektromobilov, čím chce byť konkurencieschopná v ére elektrifikácie.
Toyota sa aktívne angažuje vo vývoji batérií novej generácie, ktoré majú ponúkať rekordný dojazd a rýchlejšie nabíjacie časy. Japonská automobilka uznáva dôležitosť elektromobility a chce si udržať konkurencieschopnosť aj v tejto oblasti. S cieľom zabezpečiť efektívnejšiu a výkonnejšiu elektromobilitu, Toyota oznámila svoje plány na uvedenie na trh pokročilých batérií do roku 2026.
Toyota plánuje výrobu batérií s extrémne dlhou výdržou
Jedným z najväčších problémov elektrických vozidiel je ich doba nabíjania. Toyota sa zaviazala vytvoriť batérie, ktoré umožnia nabíjanie za 10 minút alebo dokonca ešte rýchlejšie. Ide o dôležitý krok smerom k zvýšeniu praktickosti elektromobilov a zlepšeniu ich prijateľnosti pre širokú verejnosť. Rýchle nabíjanie znamená, že elektromobily budú schopné absolvovať dlhšie trasy a poskytnúť komfortnú jazdu bez obáv zo zostávajúcej batérie.
Okrem toho, Toyota sa tiež zameriava na hromadnú komerčnú výrobu polovodičových batérií, pričom výrobu plánuje spustiť medzi rokmi 2027 a 2028. Ide o dôležitý krok, pretože polovodičové batérie majú potenciál poskytnúť vyššiu hustotu energie a dlhšie dojazdy. Vývoj tejto technológie by mohol zásadne zlepšiť výkon elektromobilov a viesť k ich širšiemu prijatiu na trhu.
Čítajte tiež: Cestovanie po mesiaci realitou? Toyota predstavila nové lunárne vozidlo
Toyota sa usiluje o výrobu vozidiel s efektívnejšími bipolárnymi LFP batériami. Tieto batérie majú schopnosť poskytnúť dojazd až 1 000 km, čo je v porovnaní s existujúcimi elektromobilmi vynikajúci výsledok. Plánom automobilky je postaviť prvý elektromobil na novej platforme pod značkou Lexus. S dlhším dojazdom a vyššou efektivitou batérií bude Toyota schopná konkurovať aj v kategórii elektromobilov s vysokým dojazdom.
Zmeny vo výrobných procesoch
Okrem vývoja batérií sa Toyota tiež zameriava na inovácie výrobných procesov. Jednou z technológií, ktorú plánuje využiť, je tzv. „Gigacasting“. Táto technológia umožňuje odlievanie alebo lisovanie celých zložitých dielov karosérie miesto ich tradičného zvárania a nitovania. To zvyšuje efektivitu výroby, znižuje náklady a zlepšuje kvalitu výsledných vozidiel. Týmto spôsobom sa Toyota snaží zlepšiť svoju konkurencieschopnosť a prilákať viac zákazníkov.
Toyota sa nesústredí len na elektromobily
Vodíková technológia je považovaná za ďalšiu možnosť v oblasti ekologickej dopravy. Toyota investuje obrovské finančné prostriedky do výskumu a vývoja vodíkových palivových článkov s cieľom dosiahnuť ich širšie využitie v motorizácii a v súčasnosti už disponuje použiteľný motorom spaľujúci vodík. Vďaka rýchlemu tankovaniu a rozsiahlemu dojazdu by vodíkové autá mohli poskytnúť užívateľom praktické a udržateľné riešenie v automobilovom priemysle, avšak ich budúcnosť je zatiaľ stále nejasná.