Tech

Čína predstavila vlaky budúcnosti

Vývoj v Číne neustále napreduje a celý svet zostal z ich inovácií opäť prekvapený. Číne sa podarilo vymyslieť vlak budúcnosti, ktorý sa pri jazde nebude dotýkať koľají a jeho rýchlosť by mala dosahovať až 600 km/h. Ako celý systém funguje a v čom spočíva najväčší háčik sa dočítate v článku. 

Nový vlak Maglev 

Minulý mesiac štátne média Číny uviedli, že sa v Číne podarilo vyvinúť a vyrobiť úplne nový vlak s technológiou magnetickej levitácie, ktorý je schopný vyvinúť maximálnu rýchlosť až šesťsto kilometrov za hodinu. Názvom Maglev sú označované všetky vlaky, ktoré sú založené na princípe magnetickej levitácie, ktorá využíva elektromagnetické sily. Vlak sa počas svojej jazdy nadnáša tesne nad traťou, ale koľajníc sa nedotýka. 

Chýbajú špeciálne trate 

V Číne však táto technológia nie je žiadnou novinkou a v malom meradle už sa využíva takmer 20 rokov. V Šanghaji sa nachádza krátka trať pre maglev, ktorá vedie z jedného miestneho letiska priamo do mesta. Bohužiaľ táto trať je veľmi krátka na to, aby sa dala otestovať maximálna rýchlosť vlaku. V krajine zatiaľ chýbajú trate pre vlaky maglev, ktoré by spájali mestá alebo jednotlivé provincie.

Nádejou pre tieto vlaky je, že mestá Šanghaj aj Čcheng-tu už začali s prieskumom výstavby týchto tratí. Pri rýchlosti takéhoto typu vlakov by cesta z Pekingu do Šanghaja trvala len dve a pol hodiny. V porovnaní s možnosťou cestovania lietadlom, trvá cesta tri hodiny a vysokorýchlostným vlakom päť a pol hodiny. V prípade vystavania nových tratí by bol teda Maglev najrýchlejším spôsobom dopravy na tejto trati.  

Prekážkou rýchleho rozvoja týchto špeciálnych tratí však zostávajú vysoké náklady. Nové potrebné trate totiž nie sú kompatibilné so súčasnou koľajovou infraštruktúrou a tak je potrebná ich úplne nová výstavba. Tá je však nielen z finančného, ale aj časového hľadiska veľmi náročná. 

O výstavbu tratí sa zaujímajú aj ďalšie krajiny medzi ktoré patrí napríklad Nemecko a Japonsko. Je teda len otázkou času, ktorá z krajín príde s čo najefektívnejším a najšetrnejším plánom výstavby, aby bolo extrémne rýchle cestovanie možné.  

Daša Uherková

Študovala som management a marketing na UTB v Zlíne. Rada cestujem a spoznávam nové krajiny. Vďaka tomu viem nájsť správne slová a priblížiť tak zaujímavé témy čitateľom.

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Back to top button