TechBiznisPikošky

Vlastná oceľ a 10 ročná záruka sa stali kľúčom úspechu spoločnosti Hyundai

Autá značky Hyundai pozná takmer každý. Táto spoločnosť má za sebou dlhú históriu a možno vás prekvapí koľko zaujímavých vecí ste o nej vôbec netušili. Prečítajte si niektoré z nich.

Založenie spoločnosti 

Hyundai pôvodne začínal ako stavebná spoločnosť s názvom Hyundai Engineering and Construction Company, ktorá bola založená 29. decembra 1967. O dvadsať rokov neskôr v roku 1987 založila automobilovú spoločnosť Hyundai Motor Company. Bola dcérskou spoločnosťou skupiny Hyundai, ale v súčasnej dobe už nie je súčasťou tohto konglomerátu. 

Názov Hyundai 

Slovo Hyundai pochádza z Kórei a znamená modernosť. Dokonale sa tak hodí k názvu spoločnosti “New thinking, new possibilities”, ktoré v preklade znamená “Nové myslenie, nové možnosti.” 

Značka auta 

(zdroj obrázku: canva.com)
(zdroj obrázku: canva.com)

Každé auto nosí na svojej kapote logo značky, ktorá ho vyrobila. Inak tomu nie je ani pri Hyundai, ktorej autá majú ako označenie šikmé H. To predstavuje symbolické potrasenie rúk dvoch proti sebe stojacich osôb, pričom týmito osobami majú byť zástupca spoločnosti a spokojný zákazník. Ovál, ktorý je okolo celého písmena H predstavuje uzatváranie obchodov po celom svete. 

Továreň na výrobu 

Hyundai má svoju továreň na výrobu automobilov v Ulsane v Južnej Kórei. Ide o najväčší výrobný závod automobilov na svete, ktorý zaberá rozlohu 5 miliónov metrov štvorcových. Ročne sa tu dokáže vyrobiť 1,6 milióna automobilov rôznych modelov. V areáli závodu sa dokonca nachádza aj nemocnica a požiarna zbrojnica. Odhaduje sa, že tu pracuje viac ako 34 000 ľudí. 

Vlastná oceľ

Hyundai má obrovskú konkurenčnú výhodu pred ostatnými výrobcami automobilov kvôli výrobe vlastnej ocele. Spoločnosť Hyundai Steel bola založená ešte v roku 1953, čiže 14 rokov pred založením Hyundai Motors. Využívanie vlastnej ocele šetrí spoločnosti Hyundai náklady a umožňuje jej vytvárať naozaj zaujímavé modely. 

Desaťročná záruka 

Dnes sú dlhé záruky automobilov bežnou praxou, ale nie vždy tomu tak bolo. Značka Hyundai poskytovala svojím zákazníkom 10 ročnú záruku už od 90. rokov. Sloganom spoločnosti je “Desaťročie spoľahlivosti”. Starostlivosť o zákazníka sa stala základným kameňom, ktorá automobily Hyundai uprednostnila pred konkurenciou.

Hyundai Hope on Wheels 

(zdroj obrázku: flickr/InSapphoWeTrust)
(zdroj obrázku: flickr/InSapphoWeTrust)

Nezisková organizácia Hyundai Hope on Wheels získava peniaze pre deti trpiace rakovinou. Organizácia bola založená v roku 1998 v Novom Anglicku, ale dnes sa jej pôsobenie rozšírilo do ďalších krajín. Za dobu jej existencie sa jej podarilo získať 100 miliónov dolárov pre detských pacientov. 

Množstvo sponzorstiev 

Spoločnosť Hyundai je významných partnerom mnohých podujatí, ktoré sponzoruje. Známymi sú napríklad FIFA World Cup, UEFA Euro, PGA Tour alebo Football League (NFL). 

Hyundai vo videohre 

Auto Hyundai Coupe je športové auto, ktoré predstavil Hyundai v roku 1996 na autosalóne v Ženeve. V Austrálii a Amerike bol predstavený ako Tiburon, čo v preklade znamená žralok. Vďaka nízkym nákladom sa stalo veľmi obľúbeným a preslávila ho aj hra “Need for Speed” v ktorej bolo predstavené. 

Autá na lov zombie 

Spoločnosť Hyundai sa spojila s tvorcami filmu The Walking Dead a navrhla autá, ktoré pomáhajú hlavným hrdinom v lovení zombie. Autá sú špeciálne upravené, majú zbrane a vysielané boli v niekoľkých reklamách. 

Daša Uherková

Študovala som management a marketing na UTB v Zlíne. Rada cestujem a spoznávam nové krajiny. Vďaka tomu viem nájsť správne slová a priblížiť tak zaujímavé témy čitateľom.

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button