Za posledných desať rokov sa Južná Kórea stala populárnou v oblasti plastickej chirurgie v Ázii. Plastické operácie si tu nechávajú robiť nielen domáci, ale zákroky vyhľadávajú aj cudzinci. Juhokórejskí chirurgovia patria medzi tých najlepších na svete a ich služby v priemere v Kórei vyhľadá 1 z 3 žien. Toto číslo poukazuje na fakt, že je v Kórei vykonávaných najviac plastických operácií v počte na jedného obyvateľa. Prečo ženám v Kórei tak veľmi záleží na ich vzhľade?
Štandardy krásy
Kórejská kultúra výrazne ovplyvňuje správanie ľudí a udáva trendy v oblasti krásy. Herečky, hviezdy K-popu a iné ďalšie známe osobnosti podľahli trendu plastických operácií, čím motivovali ďalších ľudí k úprave svojho zovňajšku. Uprednostňovaná je štíhla postava, malá tvár, bledá pokožka, bezchybná pleť, čeľusť v tvare V, rovné obočie a veľké oči. Medzi najčastejšie zákroky patrí najmä úprava očného okolia, ktorým sa chcú najmä ženy priblížiť západnému štýlu.
Veľký tlak na dokonalosť
Pre pochopenie správania kórejských žien sa robilo viacero štúdií. Tie poukazujú na mnohé zaujímavé čísla. Napríklad až 20 percent mladých kórejských dievčat už podstúpilo chirurgický zákrok, čo je výrazne vyšší počet ako v iných krajinách. Ďalšia štúdia ukazuje, že približne jedna tretina žien vo veku od 19 do 29 rokov podstúpila plastickú operáciu.
Prečo ženy v Južnej Kórei podstupujú tieto zákroky? Jedným z hlavných dôvodov je nízka sebaúcta a sebauspokojenie v porovnaní so ženami iných krajín. Sú tak náchylnejšie k potrebe neustále zdokonaľovať svoje telo. Ďalším z dôvodov je neustála propaganda dokonalosti z médií, v ktorých sa vyskytujú ženy s nespočetným množstvom plastických operácií. Tým ničia sebavedomie mnohých žien, ktoré sa im prostredníctvom rôznych chirurgických zákrokov snažia priblížiť. Tlak na dôležitosť krásy je cítiť aj na trhu práce. Kórejské spoločnosti okrem klasického životopisu pri prijímaní nových zamestnancov vyžadujú aj fotografiu, výšku a v niektorých prípadoch aj informácie o rodinnom zázemí.
Využívanie kozmetických prípravkov
Okrem početných chirurgických zákrokov investujú ženy nemalé peniaze aj do kozmetických prípravkov, ktorých tržby ročne presahujú miliardy dolárov. Medzi najobľúbenejšie produkty patria BB krémy, make-up, rôzne séra, ampulky, esencie, peelingy alebo pleťové masky. Ich zloženie sa často líši od amerického či európskeho a tak obsahujú napríklad výťažky z morských rias alebo slimačí extrakt.
Slobodný korzet
Hnutie slodobný korzet bolo vytvorené po úspešnej kampani Me Too v Amerike, ktorou sa kórejské ženy inšpirovali. Americké ženy vtedy zdieľali svoje príbehy o obťažovaní a sexuálnych útokoch. Ženy v Kórei začali viac premýšľať nad štandardmi krásy, ktoré sú im nútené z každej strany. Viacero žien sa spojilo a spoločne vytvorili hnutie slobodného korzetu, ktorého hlavnou myšlienkou je, že spoločenský tlak utláča ženy do korzetu a oni to odmietajú. Cieľom je pomoc kórejským ženám aby sa cítili dobre sami sebou a aby ich sociálny tlak neobmedzoval.