AktuálneBiznis

Aktuálne: Xiaomi je novým najpopulárnejším predajcom smartfónov v EU

Obľúbenosť čínskeho výrobcu smartfónov rastie raketovou rýchlosťou nielen v Číne, ale aj v Európe. Na Slovensku sú Xiaomi smartfóny taktiež veľmi obľúbené a tak sa niet čomu diviť, že sa tejto gigantickej spoločnosti darí. Čo sa skrýva za jej obrovským úspechom a o koľko percent predbieha konkurenciu?

Podiel na trhu 

Výročná správa agentúry Strategy Analytics sleduje druhý kvartál tohto roka. Práve podľa neho si totiž Xiaomi drží v Európe 25,3% podiel na trhu, ktorý celosvetovo predstavuje až 17% k druhému štvrťroku 2021. Xiaomi tak v Európe prekonalo aj Samsung a Apple, ktoré doteraz patrili k jednotkám na trhu. Samsung má podiel 24%, pričom celosveto ide o 19% a Apple má v Európe 19,2%. celosvetovo 14%.  

Veľmi zaujímavým je aj umiestnenie spoločnosti Oppo, ktorá skončila na štvrtom mieste s podielom 5,6% a výrobcu Realme, ktorého podiel je 3,8%. Práve tieto dve spoločnosti sú obrovským prekvapením, pretože ich medziročný rast sa výrazne zvýšil. Kým u spoločnosti Oppo ide o 180%, Realme zvýšilo svoj podiel až o 1800%. Spoločnosť Realme dorazila do Európy len nedávno v roku 2019, pričom svoj predaj zahájila v Španielsku. Odtiaľ expandovala do ďalších regiónov a je dosť možné, že o tejto značke budeme ešte veľa počuť. 

Xiaomi logo (reprofoto: South China Morning Post)
Xiaomi logo (reprofoto: South China Morning Post)

Čomu vďačí Xiaomi za svoj úspech? 

V prvom rade je spoločnosť úspešná vďaka spolupráci s ďalšími partnermi, vďaka ktorým sú nielen smartfóny Xiaomi, ale aj ďalšie elektronické zariadenia ďalej distribuované a predávané. Veľký vplyv mala na vývoj spoločnosti aj konkurencia, od ktorej sa spoločnosť Xiaomi snažila inšpirovať čo najviac. Skvelá obchodná stratégia, neustále inovácie produktov a dostupná cenová politika urobili zo Xiaomi jednotku na európskom trhu. 

Inšpirácia spoločnosťou Apple 

Možno práve inšpirácia gigantickou americkou spoločnosťou Apple, je jedným z dôležitých kľúčov úspechu Xiaomi. Tak ako Apple, aj Xiaomi sa sústredí najmä na dizajn, ktorý je pre jej produkty charakteristický. V minulosti Xiaomi predávalo svoje produkty výlučne online, ale dnes má Xiaomi stovky predajní, ktoré sa nápadne podobajú dizajnu iStores. Najväčším rozdielom medzi týmito výrobcami je v cenách ich produktov. Kým Apple je známy svojimi vysokými cenami, Xiaomi svoje ceny robí dostupnejšie pre zákazníkov, tak aby si ich smartfóny mohli dovoliť naozaj všetci. 

Čo bude ďalej? 

Aj napriek značnému úspechu v tomto kvartáli má pred sebou spoločnosť Xiaomi dlhú cestu, aby sa jej prvenstvo podarilo udržať. Skvelou správou je, že sa jej podarilo prekonať úspech Applu, s ktorým je Xiaomi často porovnaný. Najväčšou otázkou však zostáva či si spoločnosť zvládne udržať náskok aj pred Samsungom, ktorého obchodného stratégia je úplne iná. Aké budú koncoročné výsledky a či si dokáže Xiaomi udržať svoj podiel na trhu zistíme až v ďalšom kvartáli. 

Daša Uherková

Študovala som management a marketing na UTB v Zlíne. Rada cestujem a spoznávam nové krajiny. Vďaka tomu viem nájsť správne slová a priblížiť tak zaujímavé témy čitateľom.

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Back to top button