AktuálneBiznisTech

Čo je za úspechom spoločnosti Xiaomi?

Spoločnosť Xiaomi, ktorú poznáš ako výrobcu smartfónov, robotických vysávačov či smart náramkov a ďalších wearables vznikla iba v roku 2010. Pôvodne sa firma zameriavala na výrobu pamäťových jednotiek ROM pre smartfóny bežiace na Androide. Svojimi pamäťovými jednotkami si Xiaomi získala aj priazeň spoločnosti Apple a rozšírila tak svoje služby aj mimo zariadení fungujúcich na Androide.  

Prvý telefón vyrobila firma Xiaomi už po roku od založenia!

V roku 2011 prišla firma Xiaomi na čínsky trh so svojim prvým smartfónom, ktorý mal názov Mi One. Smartfón si svojim priaznivým pomerom ceny a kvality získal obľubu čínskych zákazníkov. 

Customer feedback is the king!

Už od začiatku si firma Xiaomi zakladala na interakcii so zákazníkmi a zisťovala ich spätnú väzbu nielen na nové produkty ale aj na nové funkcionality uvádzané v rámci aktualizácií softvéru zariadení, či celkovú funkčnosť produktov. Firma si od používateľov dodnes necháva radiť a umožňuje im aj navrhnúť nové funkcionality, ktoré doposiaľ zariadenia neobsahujú. Práve blízkosť k zákazníkom a neustála interakcia s nimi je hlavnou esenciou úspechu spoločnosti Xiaomi. Zákazníci a fanúšikovia Xiaomi produktov sú aktívni na diskusných fórach a organizujú aj rôzne akcii v offline svete. Obľuba značky Xiaomi a jej produktov im tak dáva komunity. 

Xiaomi ako čínsky Apple? 

Firmu Xiaomi často prirovnávajú k spoločnosti Apple. Spoločné majú to, že obe predávajú dizajnové produkty. Po tom ako Xiaomi začala predávať a vystavovať produkty vo fyzických obchodoch (pôvodne prebiehal predaj produktov Xiaomi výlučne elektronicky) musíme uznať, že aj v dizajne kamenných predajní sa spoločnosti značne nelíšia. Xiaomi sa očividne inšpirovala dizajnom iStores. 

Zásadným rozdielom medzi značkami je cenová stratégia a zapojenie užívateľov do vytvárania produktov. Kým Apple vytvára produkty pre svojich zákazníkov jednostranne, Xiaomi ich tvorí spolu s nimi a na základe ich odporúčaní. Ďalším rozdielom je cena. Kým Apple predáva prémiové produkty za prémiové ceny, Xiaomi cieli na masový segment s tým, že klientom predáva prémiové produkty za rozumné ceny. 

Čínska spoločnosť Xiaomi vyrába rôzne cool gadgety
Čínska spoločnosť Xiaomi vyrába rôzne cool gadgety (Zdroj obrázku: Danny Foo, Flickr

Z tohto pohľadu je Xiaomi skôr ako čínsky Amazon. Smartfóny predáva takmer na úrovni výrobných nákladov a zarába na službách a iných produktov, pri ktorých dokáže vyťažiť zo svojej rozsiahlej fanúšikovskej základne. 

Partnerstvo so startupmi ako základ rozširovania produktového portfólia

Aj keď je Xiaomi medzi top 3 najväčšími svetovými výrobcami smartfónov, firma predáva aj ďalšie produkty, ktorých má veľmi široké portfólio. So značkou Xiaomi si kúpite napríklad robotické vysávače, ultrasonické zubné kefky, vŕtačky, wearables alebo ruksaky. 

Čo je za úspechom Xiaomi?
Čo je za úspechom Xiaomi?

Pýtate sa ako je možné, že firma vyrába také množstvo odlišných produktov? Xiaomi sa rozhodla pre rozumné riešenie v podobe spolupráce s desiatkami startupov, ktorým financuje výskum a vývoj alebo kupuje už hotové riešenia, na ktoré už umiestni iba svoju značku. Takto firma dokáže nepretržite uvádzať na trh nové produkty, čo jej vytvára konkurenčnú výhodu, ktorá je iba ťažko otrasiteľná. 

V Číne firma zarába aj na mesačnom predplatnom hier, televíznych seriálov, či filmov. Xiaomi je aktívna aj v segmente mikroúverov a svojim používateľom krátkodobo požičiava finančné prostriedky. S neustále rozširujúcim sa záberom produktov firmy je takmer nemožné predvídať, do akých sektorov sa firma pustí v budúcnosti. Sme si istí, že nás ešte prekvapí. 

Aké produkty od Xiaomi máš doma ty? 

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Back to top button