Pikošky

Koniec propagácie zženštilých mužov v Číne

V Číne sa za posledné roky dostali do popredia mladí muži, ktorí svojim zjavom vôbec nereprezentujú symbol silného muža, hlavu rodiny a ochrancu. Naopak, ide o mužov pripomínajúcich viac ženy, ktorí sú časťou súčasťou reklám na produkty pre dievčatá, ktoré sami využívajú. Mladé tváre chlapcov, ktorí sú prezývaní aj “čerstvé mäsko” sú skvelým reklamným ťahom, pretože po nich ženy doslova šalejú. Tomuto trendu však má byť od 2. septembra koniec, pretože Čína prijala nový zákon, ktorý týchto mužov výrazne obmedzí.

Nový zákon ovplyvní vysielanie v televízií

Umelé vytváranie idolov a nezmyselných modiel pre tínedžerov sa rozhodla čínska vláda rázne riešiť. Vytvorila preto zákon zakazujúci “bláznivých mužov a inú abnormálnu estetiku” v televízií, ktorý bol verejnosti oznámený 2. septembra 2021. Zákaz sa týka aj video platforiem, na ktorých sú zakázané programy na rozvoj idolov, ale aj reality šou, ktorých účinkujúcimi sú deti celebrít. 

Najväčším problémom je podľa autorov zákona, že tieto nové “idoly” úplne stratili morálku a podporujú vychvaľovanie sa bohatstvom. Nezmyselnému uctievaniu celebrít tak v Číne odzvonilo a mnohí mladí muži si teraz budú musieť nájsť inú prácu. Zákaz ma prispieť návratu k tradičným hodnotám a energicky propagovať tradičnú čínsku kultúru. 

Muži v Číne často propagovali výrobky určené najmä ženám (zdroj obrázku: Perfect Diary’s Weibo)
Muži v Číne často propagovali výrobky určené najmä ženám (zdroj obrázku: Perfect Diary’s Weibo)

Nejde o prvé obmedzenia 

Už v minulosti rozmýšľali štátne orgány nad možnosťami, ako obmedziť spomínané dievčenské idoly. Známym príkladom je napríklad cenzurovanie náušníc mužov v televízií. V marci tohto roka dokonca ministerstvo školstva navrhlo “školenie” mužnosti, ktoré však zatiaľ nebolo realizované. Je pravdou, že novodobé ikony pre mládež sa dopustili mnohých výstrelkov, ktorým by mal byť teraz nadobro koniec. 

Ako bude uplatnenie zákona vyzerať v realite? 

Mnohí ľudia a najmä spoločnosti sa museli novému zákonu ihneď prispôsobiť. Napríklad čínska aplikácia Weibo, ktorá je obdobou Twitteru stiahla zo svojich stránok zoznam, ktorý radí celebrity podľa popularity. Zákon totiž hovorí o tom, že aj platformy sociálnych médií by mali obmedziť podporu celebrít a prispieť tak k ochrane detí. 

Nový zákon sa dotkne aj mnohých spoločností, ktoré vstupujú na čínsky trh a k obľúbenosti a kúpe ich produktov im stačila spolupráca s celebritami. Idoly ako Zhu Zhengting alebo Liu Yu, sa ďalej nebudú môcť prezentovať na sociálnych sieťach, v televízií alebo iných online platformách takže spolupráca s nimi prestáva dávať zmysel. 

Znepokojujúcim faktom však zostáva, že nový zákon zároveň mierne narúša rodové a kozmetické normy, na čo upozorňuje najme LGBT komunita. Vo svete v ktorom si každý môže nosiť čo chce, maľovať a prezentovať sa ako chce tak Čína urobila krok späť aby svojim obyvateľom ukázala, že vzhliadanie k takýmto ľuďom nie je cesta. 

Či tento zákon bude mať naozaj zmysel a aký bude mať vplyv na výchovu mládeže je zatiaľ otázne. 

Daša Uherková

Študovala som management a marketing na UTB v Zlíne. Rada cestujem a spoznávam nové krajiny. Vďaka tomu viem nájsť správne slová a priblížiť tak zaujímavé témy čitateľom.

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Back to top button