Pikošky

Bábiky Barbie od Mattela opäť raz prekvapili svojim výzorom

Spoločnosť Mattel je najznámejších výrobcom tradičných postavičiek Barbie, ktoré každoročne predstavuje v mnohých kolekciách. Barbie sa predstavili v rôznych povolaniach, kostýmoch a doplnkoch, pričom bolo vytvorených aj množstvo Kenov, ktorí predstavujú partnerov Barbie. Spoločnosť Mattel získala lukratívnu zmluvu, ktorú uzavrela s Medzinárodným olympijským výborom, na vytvorenie špeciálnej olympijskej kolekcie. Tá bola nedávno predstavená a bola na ňu znesená obrovská spŕška kritiky. Bola táto kritika oprávnená a prečo novú kolekciu neprijali ľudia s nadšením?

Dôvod kritiky 

Americký výrobca hračiek Mattel vypustil prvú kolekciu bábik už vo februári 2020. Opätovne potom sputil predaj koncom júla a opäť sa stretol s kritikou. Nové Barbie, ktoré zároveň symbolizujú päť nových olympijských športov, ktorými sú karate, softball, skateboarding, športové lezenie a surfing zabudol na jeden dôležitý detail. Do novej kolekcie totiž nezaradili Barbie s charakterom východoázijského etnika. Nebolo by to nič zvláštne, až na fakt, že sa tohtoročná olympiáda konala v japonskom Tokiu a preto malo mať jej etnikum v novej rade Barbie zastúpenie. 

Každá barbie reprezentuje nový olympijský šport (zdroj obrázku: Handout)
Každá barbie reprezentuje nový olympijský šport (zdroj obrázku: Handout)

V čom je ďalší problém? 

Okrem toho, že ľudí pobúrilo vynechanie Barbie, ktorá by reprezentovala juhovýchodnú Áziu, veľa ľudí túto skutočnosť spája aj s odmietaním ázijských ľudí v spoločnosti. Práve v Amerike odkiaľ výrobca hračiek pochádza je zaznamenaný zvýšený nárast kriminality voči ázijským američanom. Veľa problémov súvisí najmä s pandémiou koronavírusu. Očakávalo sa teda, že gigantická značka ako je Mattel sa bude snažiť ľudí spojiť a nie poukazovať na rozdiely. Aj keď možno vôbec nešlo o úmysel, nepremyslená stratégia sa im veľmi nevyplatila a ľudia teraz nešetria negatívnymi vyjadreniami. 

Ako teda vyzerá sada bábik? 

Celkovo novú sadu reprezentuje päť nových Barbie, z ktorých ani jedna nenesie znaky východoázijského etnika. Ako sme spomínali vyššie, reprezentujú päť nových športov a tak balenie každej bábiky obsahuje aj špecifické oblečenie a vybavenie pre daný šport. Okrem toho majú Barbie aj bundy Tokio 2020 a zlaté plastové medaily na stužke. 

Vyjadrenia spoločnosti Mattel 

Spoločnosť Mattel sa voči kritike ohrádza svojsky a snaží sa poukázať na fakt, že cieľom novej kolekcie bolo najmä poukázať na posilnenie postavenia žien v športe a nájdenie športovcov v samých sebe. Mattel vraj verí v silu reprezentácie a spoločnosť je aj naďalej pripravená čo najlepšie prezentovať svet, v ktorom deti vyrastajú. Faktom zostáva, že aj napriek veľkej kritike je spoločnosť Mattel stále jediným výrobcom bábik s najrozmanitejšou ponukou v súčasnosti. 

Je teda možné, že išlo naozaj len o malý prešľap, ktorý bude rýchlo zabudnutý po vydaní novej kolekcie. Spoločnosť Mattel už v minulosti dokázala, že vie pracovať s rôznymi druhmi etník, postáv, farbami vlasov a ďalšími doplnkami, a tak by sa fanúšikovia tejto značky mohli dočkať ďalších zaujímavých kúskov. 

Daša Uherková

Študovala som management a marketing na UTB v Zlíne. Rada cestujem a spoznávam nové krajiny. Vďaka tomu viem nájsť správne slová a priblížiť tak zaujímavé témy čitateľom.

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button