PikoškyAktuálneChute Ázie

Nechutná výzva na TikToku “Sushi terorizmus” ohrozuje prevádzku japonských reštaurácií

Začiatkom roka 2023 obleteli svet prvé virálne videá ľudí z Japonska, ktorí sa zabávajú na poškodzovaní jedla v stravovacích zariadeniach s rotačnými pásmi running sushi, z ktorých je sushi servírované ďalším zákazníkom. Tomuto nechutnému aktu prischol na sociálnych sieťach výraz “sushi terorizmus” a stravovacie zariadenia v Japonsku musia voči poškodzovaniu svojho jedla okamžite zakročiť.

Sushi reštaurácie v Japonsku majú problém 

Japonské reštaurácie, ktoré umožňujú zákazníkom samostatne si nabrať jedlo z bežiaceho pásu, sa začiatkom roka 2023 ocitli v ťažkej situácii. Kríza nastala potom, čo na sociálnych sieťach začali kolovať videá, na ktorých nezodpovední návštevníci znehodnocujú jedlo na rotačných pásoch tým, že ho olizujú alebo inak znečisťujú. 

Na videách označených hastagmi #sushitero alebo #sushiterrorism môžete nájsť desiatky ľudí, ktorí svoje nechutné správanie v stravovacích zariadeniach natáčajú a následne zverejňujú. Zvyčajne ide o mladých ľudí, ktorí svoje správanie považujú za zábavné. Vo videu nižšie môžete vidieť japonského mladíka, ktorý najskôr oblíže omáčku a neskôr sa oblízaným prstom dotýka rôznych pokrmov na páse. 

Tieto nechutné prejavy vyvolali u obyvateľov krajiny silnú nedôveru voči týmto stravovacím zariadeniam a tak sú reštaurácie nútené s problémom okamžite bojovať. Viaceré reťazce sa preto rozhodli svoje ikonické pásy úplne zrušiť alebo zaviesť iné spôsoby kontroly správania zákazníkov. 

Čítajte tiež: Čo všetko ste nevedeli o sushi? 

Ako riešia situáciu japonské reťazce? 

Nepríjemnú situáciu rieši napríklad reťazec Choshimaru, ktorý vypol rotačné pásy vo všetkých svojich 63 reštauráciách. Zákazníci tak odteraz musia počkať, kým im personál donesie ich objednávky priamo k stolu. Firma dospela k záveru, že absencia bežiacich pásov, na ktorých pokrmy prechádzajú reštauráciou znemožnia nezodpovedným jedincom zasahovať do objednávok ostatných. 

K inému riešeniu sa priklonil reťazec Sushiro, ktorý začal sushi doručovať len prostredníctvom “expresného pásu”. Zákazníci si tak najskôr prostredníctvom dotykovej obrazovky objednajú na čo majú chuť a následne im bude objednávka pomocou expresného pásu doručená. Toto opatrenie má minimalizovať riziko manipulácie s jedlom ostatnými hosťami a zároveň zlepšiť ochranu kvality podávaného sushi.

Viaceré sushi reštaurácie prestali pásy na doručenie jedla zákazníkovi používať (zdroj obrázku: canva.com).
Viaceré sushi reštaurácie prestali pásy na doručenie jedla zákazníkovi používať (zdroj obrázku: canva.com).

S inovatívnym riešením prišiel reťaze Kura Sushi, ktorý vo svojich prevádzkach zaviedol kamery vybavené umelou inteligenciou na sledovanie správania svojich zákazníkov. Systém údajne dokáže detekovať „neobvyklé“ správanie zákazníkov, ako napríklad odstránenie taniera z bežiaceho pásu a následné rýchle vrátenie späť.

Či budú tieto opatrenia dostatočné a či Japonci opäť nájdu dôveru k stravovaniu v tomto type reštaurácií je otázne. Aby však mohli byť pásy opäť spustené bude nutné, aby verejnosť prejavila väčšiu zodpovednosť a ohľaduplnosť pri návšteve týchto stravovacích zariadení, pretože len na základe toho sa dá predchádzať podobným problémom v budúcnosti.

Daša Uherková

Študovala som management a marketing na UTB v Zlíne. Rada cestujem a spoznávam nové krajiny. Vďaka tomu viem nájsť správne slová a priblížiť tak zaujímavé témy čitateľom.

Related Articles

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button